Ofte Stillede Spørgsmål

Hvor gammel skal jeg være for at kunne blive medlem?

Du skal være fyldt 15 år.

Skal jeg selv huske at betale det årlige ajourføringsgebyr?

Nej, hvert år får du tilsendt et girokort, som du har mulighed for at tilmelde PBS, så beløbet automatisk bliver trukket fra din konto.

Tidspunktet for, hvornår du modtager girokortet, afhænger af hvilken måned du er skrevet op i.

HUSK at meddele os din nye adresse, hvis du flytter, da vi IKKE automatisk får den via folkeregister eller postvæsen. Du kan også selv via login foretage adresse- og navneændringer på vores hjemmeside.

Hvordan kan det gå til, at min placering på ventelisten bliver dårligere?

Din placering på ventelisten kan ændre sig fra dag til dag. Sædvanligvis bliver den bedre, men den KAN blive dårligere. Det kan ske, hvis du er ekstern ansøger (= ikke bor i boligforeningen allerede) og en intern ansøger melder sig aktiv. Det kan også ske hvis en ansøger, der er meldt ind tidligere end dig og hidtil ikke har søgt bolig, bliver aktivt boligsøgende.

Kan jeg overdrage min placering på ventelisten?

Nej, det medlemskab - og dermed din plads på ventelisten - er personligt og kan som hovedregel ikke overdrages til en anden.

 

Dog vil en plads på ventelisten i tilfælde af død kunne overdrages til ægtefælle eller en hermed sidestillet person. Det kan også ske, hvis en ægtefælle eller en hermed sidestillet person på grund af alder eller sygdom flytter til et plejehjem, i en almen ældrebolig eller lignende.

Hvordan ændrer jeg mine boligønsker?

På hjemmesiden kan du markere dine boligønsker og få overblik over dine oplysninger - uden at du behøver at kontakte administrationen. Det kræver kun et såkaldt internetnummer. Hvis du allerede er skrevet op, men ikke har et internetnummer, kan du få det, ved at henvende dig til administrationen. Ellers vil du få det, når du bliver skrevet op - hvad enten du skal bruge en bolig nu eller senere.

Internetnummeret og det medfølgende kodeord er din personlige adgang til dine oplysninger. Når du er logget ind, kan du let rette dine egne oplysninger og ajourføre din ønskeliste. Hvis du er aktivt boligsøgende, kan du også se, nogenlunde hvilken placering du har på ventelisten.

Det kan være meget nyttigt, at du kan rette dine oplysninger, så de hele tiden er opdaterede. På den måde har du selv styr på dine ønsker - og giver os samtidig bedre mulighed for at sende dig de rigtige boligtilbud.

Kan jeg som beboer blive skrevet op til en anden bolig?

Er du beboer i Himmerland Boligforening og ønsker du at søge en anden bolig hos os, kan det sagtens lade sig gøre. Du skal blot kontakte vores udlejningsafdeling.

Hvordan søger jeg boligstøtte?

Du kan søge om boligstøtte på www.borger.dk/boligstøtte.

Og du kan læse mere om boligstøtte på http://www.e-pages.dk/bl/318/.

Kan jeg forbedre min bolig?

Alt det, som du ser dem gå og gøre i boligprogrammerne på tv, kan du også gøre - selv om du bor i lejebolig.

Den såkaldte råderet er beboernes ret til at ændre og forbedre deres bolig. Den giver dem betydelig frihed til at bestemme over deres egen bolig og dermed flere muligheder for at præge den alt efter egne ønsker og behov. Det er beboeren selv, der skal sørge for, at arbejdet bliver udført og finansieret, men vi er behjælpelige i forhold til det forberedende arbejde.


Når det gælder arbejde, der udføres inde i boligen, skelnes der mellem forbedringer og forandringer.
Det kan du læse mere om her

Må jeg fremleje min bolig?

Som lejer må du fremleje din bolig i op til to år, mens du selv er midlertidig væk. Det kan for eksempel være på studieophold. Du skal dog huske, at du skal have skriftlig godkendelse fra vores udlejningsafdeling, før du træffer aftale om fremleje. Du kan hente et ansøgningsskema her.

Hvornår kan jeg opsige min bolig?

Boligen skal siges op til den 1. i en måned og det skal ske tre måneder før fraflytning. Opsigelse skal altid være skriftlig og skal sendes eller afleveres til Himmerland Boligforening, Rendsburggade 22, 9000 Aalborg.

Bor du i en ungdomsbolig, har du dog seks ugers opsigelse plus tiden frem til den 1. i en måned. Opsigelse af en ungdomsbolig skal altid være skriftlig og sendes til AKU-Aalborg, Rendsburggade 10A, 9000 Aalborg.

Hvis du flytter, før de tre måneder er gået, vil vi forsøge at leje din bolig ud så hurtigt som muligt. Hvis vi ikke kan få lejet boligen ud, er du som lejer forpligtet til at betale husleje i opsigelsesperioden.

Læs mere om opsigelse her

Søg dokumenter
Tryk her for at søge
Se boliger
 
Navigation

Administrationsadresse

Himmerland Boligforening
Rendsburggade 22
9000 Aalborg

Tlf: 96 31 52 00

Cvr: 35 77 30 10

EAN: 5790001970789
© 2024 abhim.dk
 
 
Vi bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen Vi benytter funktionelle cookies til at få websitet til at fungere optimalt. De anvendes primært til anonym trafikmåling via Google Analytics, for at kunne analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.

OK