Måske ønsker du at forbedre noget i din bolig eller måske opstår der en skade, som du skal have hjælp til at udbedre. Det - og meget andet - kan du læse mere om her.
Klik "At bo i en almen bolig" for at læse mere om alment boligbyggeri og få en kort orientering til dig, der er ny beboer i en boligforening.
Endelig er der megen nyttig information i den velkomstinformation, som du finder på den enkelte afdelings hjemmeside. Klik og find en samlet liste over Himmerland Boligforenings afdelinger.
Husorden og reglement
Skal du bruge husordenen eller vedligeholdelsesreglementet for din afdeling, kan du finde begge dele på afdelingens side. Klik for at finde din afdeling.
Alt det, som du ser dem gå og gøre i boligprogrammerne på tv, kan du også gøre - selv om du bor i lejebolig. Den såkaldte råderet er nemlig din ret til at ændre og forbedre din bolig - med betydelig frihed til at præge den alt efter dine ønsker og behov.
I beboerhåndbogen findes også nyeste information om brug af råderetten. Det er også her, du kan hente et ansøgningsskema - og du kan læse om andre muligheder for forbedring af din bolig.
Måske har du været så uheldig at opdage mug i din bolig - eller der er sket en uopsættelig skade. Her kan du finde nogle svar på, hvad du så skal gøre.
Undgå fugtskader
Klik "Undgå mug og skimmelsvamp" for at læse om, hvordan du bedst holder din bolig - og dermed dig selv - sund.
Skader og uopsættelige skader
Hvis du konstaterer en skade - eller du selv kommer til at gøre skade - på din bolig eller andre steder i afdelingen, skal du hurtigst muligt kontakte varmemesteren, så skaden kan blive udbedret.
Er det en uopsættelig skade - for eksempel indtrængende vand, et utæt vandrør eller skader efter brand, hærværk eller indbrud - skal du ringe på tlf. 22 28 20 24.
Himmerland Boligforenings forsikringer dækker ikke skader på dine private ting. Vi anbefaler derfor, at du har en indbo- og familieforsikring, så du og din familie er forsvarligt dækket.
Spar på dit forbrug
For de fleste afdelinger gælder, at det faktisk kan lade sig gøre at spare en del ved at holde øje med forbruget, både afdelingens del, i f.eks. fælleshus, vaskeri og gadebelysning, som gennemløb af varme, ventilation i afdelingen som helhed.
I Himmerland har vi ansat en energi- og klimaspecialist, der bl.a. kan hjælpe afdelingerne med optimering af forbrug og om det kan betale sig at udskifte til mere miljørigtige tiltag.
Som medlem af Himmerland Boligforening har du ret til at bytte din bolig med en anden, som også bor til leje.
Hvis du vil benytte dig af boligbytteordningen, kan du klikke "Ansøgning om tilladelse til boligbytte" for at udfylde et ansøgningsskema.
Du har også mulighed for at fremleje din bolig, men før du gør det, skal du ansøge om tilladelse. Klik for at komme til ansøgningsskemaet.
Klub Himmerland - masser af fordele
Som beboer eller medlem hos os er du og din husstand automatisk medlem af Klub Himmerland - ganske gratis. Klub Himmerland giver dig masser af fordele og rabatter, som du ikke umiddelbart kan finde andre steder.
Se alle de aktuelle klubtilbud
Antenneforening
I Himmerland Boligforenings område er der i øjeblikket tre antenneforeninger, der leverer signal. Hvis du har spørgsmål eller problemer, skal du altid henvende dig direkte til din antenneforening. Brug disse link for at finde kontaktinformation:
AN-TV / Aalborg-Nørresundby Antenneforening
GVD Antenneforening (Gug-Visse-Dall)
SMS-service
Himmerland Boligforenings SMS-service betyder, at du hurtigt og let kan holde dig opdateret om, hvad der sker og skal ske i din afdeling. Det gælder for eksempel ved akut opståede situationer som sprængning af rør, brandskade eller lukning for varme eller vand - men også mere dagligdags ting i forbindelse med renoveringer eller flyttesyn.
Som udgangspunkt er du automatisk tilmeldt - dog ikke hvis du har taletidsnummer, hemmeligt nummer eller erhvervsmobilnummer. Ønsker du af en eller anden grund ikke at være en del af vores SMS-service, kan du melde fra ved at sende en SMS med teksten AFMELD til 1919.