For fem år siden gik Himmerland Boligforening hjem med laurbærrene i kategorien "Print" i forbindelse med den allerførste uddeling af ÅRETS BRØL, der er Nordjyllands største priskonkurrence for virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring.
Siden er det i flere omgange blevet til nominering i adskillige kategorier og boligforeningen er også på listen over nominerede til 2017-udgaven af ÅRETS BRØL.
- Der er ikke tradition for, at almene boligorganisationer gør særligt væsen af sig i medierne, men de seneste godt 10 år er vi gennem en yderst målrettet indsats blevet stadig mere synlige, ikke mindst gennem meget markante reklamekampagner.
Det begyndte med et redesign af vores visuelle identitet og derefter en imagekampagne, hvor en række medarbejdere og medlemmer af afdelingsbestyrelserne beredvilligt lagde ansigt - og andre kropsdele - til vores kommunikation.
For et par år siden fulgte vi op med en ny markant kampagne, hvor vi introducerede naboen Thorkild, der er sur over alt det, han går glip af, fordi han ikke bor hos os. Og efter sommerferien satte vi så gang i den tredje kampagne, hvor vi retter søgelyset mod drømme, fortæller Himmerland Boligforenings direktør, Ole Nielsen.
Det er en imagefilm med udgangspunkt i boligdrømme, der er nomineret i kategorien "Reklamefilm". Filmen er i lighed med de øvrige elementer i den aktuelle kampagne udviklet i samarbejde med konsulent Esben Serup Thomsen og reklamebureauet Det nye sort.